اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس
سرخط خبرها
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران

ورود بیمار به مراکز فیزیوتراپی بدون ماسک ممنوع است

  • کد خبر: ۲۶۶۶۹
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
ورود بیمار به مراکز فیزیوتراپی بدون ماسک ممنوع است
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: ورود بیمار و همراه او به مراکز فیزیوتراپی کشور بدون ماسک ممنوع است.
به گزارش شهرآرانیوز، احمد مؤذن‌زاده، افزود: با توجه به کنترل نسبی شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور و بررسی تمام مسائل حفاظتی و بهداشتی، تصمیم گرفته شد فعالیت مراکز فیزیوتراپی که در برخی از استان‌ها در فروردین ماه متوقف شده بود، دوباره آغاز شود.

وی ادامه داد: اکنون تمام مراکز فیزیوتراپی کشور آماده ارائه خدمت به مردم بر اساس پروتکل ابلاغی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

این فیزیوتراپیست در عین حال به رعایت نکات بهداشتی تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بیماری کووید۱۹ کامل ریشهکن نشده است، توصیه می‌کنیم که برای افرادی که بیماری‌های مزمن و ناتوان‌کننده‌ای دارند حتی‌الامکان خدمات مورد نیاز آن‌ها در قالب آموزش، ورزش و توان‌بخشی و فیزیوتراپی از راه دور صورت گیرد و از مراجعه حضوری تا کنترل کامل این همه‌گیری پرهیز کنند.

مؤذن‌زاده افزود: درباره سایر بیمارانی که مراجعه کننده به بخش‌های فیزیوتراپی هستند، لازم است حتماً از ماسک استفاده کنند، زیرا که ورود بیمار و همراه او به مراکز فیزیوتراپی کشور بدون ماسک ممنوع است.

وی گفت: همچنین لازم است بیمار از لوازم شخصی شامل ملحفه، پد الکترود، حوله و… استفاده کند تا احتمال انتقال هرگونه آلودگی منتفی شود.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ادامه داد: آموزش‌های لازم و گایدلاین مناسب برای ارائه نحوه خدمات فیزیوتراپی در شرایط شیوع کرونا تهیه شده است و به تمام مراکز ابلاغ شده تا خدمات فیزیوتراپی به صورت کاملاً ایمن و مطمئن به بیماران ارجمند و هم‌وطنان عزیز ارائه شود.

مؤذن‌زاده گفت: ما برای ارائه خدمات درمانی در شرایط شیوع کرونا می‌باید از لوازم حفاظتی مثل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و… استفاده کنیم که این مسئله هزینه‌های سرباری زیادی را متوجه مراکز فیزیوتراپی می‌نماید.

وی افزود: به عنوان رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران درخواست می‌کنم توسط وزارت بهداشت و با کمک سایر مراجع مانند سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های پزشکی این هزینه‌های سرباری محاسبه شود و سازمان‌های بیمه‌گر این هزینه‌ها را تقبل کنند، چون که این موارد هزینه‌های مازادی است که به مراکز فیزیوتراپی و سایر مؤسسات درمانی و توان‌بخشی در شرایط بسیار سخت اقتصادی فعلی تحمیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->